Ημερίδα Μαθηματικά σε Δράση: Εστίαση στη σχεδίαση μάθησης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Σάββατο 13 Οκτώβρη 2012
ΤΟΠΟΣ: Αμφιθέατρο Σαράτση, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
To Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης με την υποστήριξη της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Ένωσης Ερευνητών για τη Διδακτική των Μαθηματικών, και του Παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στην Μαγνησία διοργανώνει ημερίδα με θέμα Μαθηματικά σε Δράση: εστίαση στη σχεδίαση μάθησης που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Οκτώβρη, στο αμφιθέατρο Σαράτση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο.

Τα σχολικά μαθηματικά στο πλαίσιο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων αποπειρούνται ένα τολμηρό άνοιγμα τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τις προσεγγίσεις σχεδίασης και υλοποίησης διδακτικών προγραμμάτων στη σχολική τάξη. Οι προσεγγίσεις αυτές αφορούν στο μαθηματικό περιεχόμενο, τη διαθεματικότητα, τη σύνδεση των μαθηματικών με την ιστορία, τις τέχνες και τις τεχνολογίες μεταξύ άλλων. Αυτή η απόπειρα, παρόλο που μοιάζει να ταιριάζει στα παιδιά, αφήνει πολλές φορές εμάς τους ενήλικες με απορίες όπως; Είναι κατάλληλα τα μαθηματικά για τις μικρές ηλικίες; Ή μήπως αφορούν τα μεγαλύτερα παιδιά;

Μπορούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να κάνουν μαθηματικά; Ή είναι για τα λίγα κοφτερά μυαλά; Μπορούμε να διδάξουμε μαθηματικά μέσω της τέχνης, της τεχνολογίας ή και της ιστορίας; Ή μήπως λειτουργούμε εις βάρος των Μαθηματικών εννοιών; Τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει η σχεδίαση μαθηματικών δραστηριοτήτων; Μπορούν όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί να εμπλακούν στη σχεδίαση μαθηματικών δράσεων με στόχο την μάθηση των παιδιών; Ή χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών και διδακτικής; Στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης φιλοδοξούμε να αγγίξουμε αυτές τις απορίες και στη συνέχεια στα εργαστήρια να τις συζητήσουμε σε βάθος μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα σχεδίασης. Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές-τριες ή όσους-ες ενδιαφέρονται για τη μάθηση των παιδιών μέσω θεματικών πλαισίων που τα κινητοποιούν. Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβάνει δύο άξονες;
α) κεντρικές ομιλίες με στόχο τη δημιουργία ενός ανοικτού διαλόγου για τη σχεδίαση μαθηματικών δράσεων, και
β) εργαστήρια με εστίαση στη συζήτηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων.

Στην ιστοσελίδα http://ltme.ece.uth.gr/mathsINaction/ μπορείτε να βρείτε το πρόγραμμα της ημερίδας και τη φόρμα εγγραφής και δήλωσης συμμετοχής στα εργαστήρια.

Η εγγραφή στην ημερίδα περιορίζεται στο συμβολικό ποσό των 5 ευρώ με στόχο την κάλυψη των εξόδων εργαστηρίων. Θα χρειαστεί να συμπληρωθεί η φόρμα δήλωσης συμμετοχής στα εργαστήρια και να σταλεί στη διεύθυνση mathsINaction@uth.gr μέχρι και την 7η Οκτώβρη καθώς ο αριθμός για την παρακολούθηση τόσο των ομιλιών όσο και των εργαστηρίων είναι περιορισμένος.

Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή: Άννα Χρονάκη υπεύθυνη επιτροπής), Κώστας Μάγος, Μαρία Παπαδοπούλου, Ειρήνη Νάκου, Γιάννης Πεχτελίδης Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Βασιλεία Χρηστίδου, Δόμνα Κακανά, Χαρούλα Σταθοπούλου, Μαρία Ποιμενίδου, Φαίη Γκαραγκούνη-Αραίου, Μπάμπης Παπαδήμας, Ιφιγένεια Ηλιοπούλου, Χαράλαμπος Σακονίδης (πρόεδρος ΕΝΕΔΙΜ), Πέτρος Νικολουδάκης (πρόεδρος ΕΜΕ-Μαγνησίας), Σύμβουλοι Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης, και φοιτήτριες-ες του μεταπτυχιακού και του προπτυχιακού προγράμματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Επικοινωνία: Φαίη Γκαραγκούνη-Αραίου, email: mathsINaction@uth.gr, τηλ: 24210-74774

schedule

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *