Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει και φέτος τον Μαθηματικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού.
Ο Μαθηματικός Διαγωνισμός διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και γίνεται στα πλαίσια των δράσεων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα παιδιά του Δημοτικού. Παράλληλα στηρίζει το έργο των συναδέλφων Δασκάλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την έκδοση και κυκλοφορία του περιοδικού «Μικρός Ευκλείδης».
Ο Διαγωνισμός έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014, το πρώτο δίωρο στο πρόγραμμα, από 8.15 μέχρι 10.15.
Στον Διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές και μαθήτριες από όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.
Στη Μαγνησία, τον συντονισμό της διαδικασίας διεξαγωγής του Διαγωνισμού έχει το Παράρτημα Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, σε συνεργασία και εποπτεία της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Θεοδώρας Μητσιάνη.
Η συμμετοχή των μαθητών στο Διαγωνισμό είναι προαιρετική.
Στο Διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος οι μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης από όλα τα σχολεία της Μαγνησίας. Δεν είναι απαραίτητη αίτηση συμμετοχής.
Τα θέματα θα σταλούν ηλεκτρονικά στα σχολεία όλης της χώρας (στο e–mail κάθε σχολείου), το πρωί της Παρασκευής 7 Μαρτίου, γύρω στις 8.00 π.μ. και θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές της κάθε τάξης. Οι κ.κ. Διευθυντές των σχολείων θα αναπαράγουν τα θέματα για τους μαθητές κάθε τμήματος, και θα διατεθεί ένα δίωρο στα παιδιά για να τα επεξεργαστούν. Οι απαντήσεις θα γραφούν επάνω στο έντυπο που θα μοιραστεί στα παιδιά.
Οι υπολογισμοί και οι πράξεις να φαίνονται στο φύλο απαντήσεων, έτσι ώστε οι απαντήσεις να είναι αιτιολογημένες. Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν πρόχειρο για τις βοηθητικές πράξεις τους.
Τα γραπτά θα βαθμολογηθούν δύο φορές και τελικός βαθμός κάθε γραπτού θα είναι ο μέσος όρος των δύο βαθμολογητών.
Στη Μαγνησία, που ο Διαγωνισμός «Παιχνίδι και μαθηματικά γίνεται φέτος για έκτη χρονιά (οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί ήταν πειραματικοί και έγιναν μόνο στο λεκανοπέδιο Αττικής) είχαμε μαζική συμμετοχή μαθητών και μαθητριών, ίσως τη μεγαλύτερη πανελλαδικά, και οι επιδόσεις των μαθητριών και μαθητών ήταν πολύ πέραν του αναμενόμενου καλές. Αρκεί να αναφερθούν τα στατιστικά στοιχεία του περσινού 7ου Διαγωνισμού.
Πέρυσι συμμετείχαν 2428 παιδιά, 1182 Αγόρια και 1246 Κορίτσια. 1215 μαθητές Ε΄ τάξης και 1213 μαθητές ΣΤ΄ τάξης.
Από την ΣΤ΄ τάξη : 132 μαθητές και μαθήτριες είχαν βαθμολογίες από 9,0 μέχρι 10, 161 μαθητές και μαθήτριες είχαν βαθμολογίες από 8,0 μέχρι 8,9 ενώ 722 παιδιά είχαν βαθμολογίες πάνω από 5!!
Από την Ε΄ τάξη : 133 μαθητές και μαθήτριες είχαν βαθμολογίες από 9,0 μέχρι 10, 146 μαθητές και μαθήτριες είχαν βαθμολογίες από 8,0 μέχρι 8,9
ενώ 668 παιδιά είχαν βαθμολογίες πάνω από 5!!
Σε ειδική Τελετή, που διοργανώθηκε γι αυτό το σκοπό, βραβεύθηκαν 265 μαθήτριες και μαθητές που έλαβαν Άριστα ή Βραβείο, ενώ 248 μαθήτριες και μαθητές με Έπαινο ή Διάκριση, βραβεύτηκαν στα Σχολεία τους.
Όλοι οι διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες (513 παιδιά) είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του Μαθηματικού Καλοκαιρινού Σχολείου, που λειτούργησε για δύο εβδομάδες, μετά τη λήξη των μαθημάτων στα σχολεία, από 25 Ιουνίου μέχρι 5 Ιουλίου, εντελώς ΔΩΡΕΑΝ, προσφορά των Μαθηματικών του Παραρτήματος Μαγνησίας της Ε.Μ.Ε. Στο Καλοκαιρινό Μαθηματικό Σχολείο δημιουργήθηκαν 20 τμήματα και δίδαξαν περισσότεροι από 40 Μαθηματικοί, μέλη του Παραρτήματος.
Τα μαθήματα έγιναν στο διδακτήριο του 14ου Δημοτικού Σχολείου.
Καλούμε όλους τους μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού να λάβουν μέρος στο Διαγωνισμό, να δείξουν το ταλέντο τους και τις ικανότητες τους, να δουν ότι τα Μαθηματικά μπορούν να γίνουν κτήμα όλων των παιδιών, να «παίξουν» με τα Μαθηματικά, να δοκιμάσουν «πρωτότυπες λύσεις» και τελικά να τα αγαπήσουν περισσότερο.
Για προετοιμασία και εξάσκηση μπορούν οι μαθητές να επεξεργαστούν τα θέματα των προηγούμενων Διαγωνισμών. Θα τα βρουν στο Internet, στην ιστοσελίδα του Παραρτήματος Μαγνησίας της ΕΜΕ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση : www.hms–volos.gr.
Θα σταλούν και στα σχολεία, ώστε να τα αξιοποιήσουν και οι συνάδελφοι που διδάσκουν τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, όπως αυτοί κρίνουν καλύτερα.
Τέλος, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους Διευθυντές και Διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων όπως επίσης και τους συναδέλφους Δασκάλους και Δασκάλες, για τη βοήθεια τους στην όλη διεξαγωγή του Διαγωνισμού.
Από τη Διοικούσα Επιτροπή